2017. gadā “Rīgas piena kombinātam” divreiz lielāki zaudējumi

Vienam no Latvijas senākajiem piena pārstrādes uzņēmumiem AS “Rīgas piena kombināts” 2017. gads nav bijis pārlieku veiksmīgs. Pēc “Lursoft” datiem, 2017. gadā ir divreiz palielinājušies zaudējumi (2017. gadā tie ir 1,124 miljoni eiro) salīdzinājumā ar 2016. gadu. Par 618 tūkstošiem eiro jeb 0,8% samazinājies arī apgrozījums.

AS “Rīgas piena kombināta” gada pārskatā lasāma informācija, ka neatkarīgi no tā, ka gads ir beigts ar zaudējumiem, “Rīgas piena kombināta” vadības uzskats ir tāds, ka akciju sabiedrībai ir lieliski izdevies sasniegt tās 2017. gadam izvirzīto mērķi – manāmi uzlabot akciju sabiedrībā notiekošos ražošanas procesus –, un šī mērķa sasniegšana ir ļāvusi sasniegt palielinātu ražošanas efektivitāti.

Statistikas dati

Lielākais peļņas avots AS “Rīgas piena kombinātam” ir tieši Latvijas tirgus, kurā pagājušā gada laikā gūti 69,26 miljoni eiro jeb 85% no visiem gada ieņēmumiem. Atlikušos 15% peļņas (līdz ar to produktu)  “Rīgas piena kombināts” ieguvis produkcijas eksporta rezultātā. 2017. gada visjaudīgākais eksports noticis uz Azerbaidžānu, kur no produkcijas tirdzniecības iegūti 4% jeb 3,56 miljoni eiro no 15% ārvalstu ieņēmumiem. Nav izpalicis arī eksports uz kaimiņvalstīm:

  • ieņēmumi no produkcijas eksporta uz Igauniju sasnieguši 1,870 miljonus eiro;
  • eksports uz Lietuvu nesis 1,862 miljonu eiro lielus ieņēmumus;
  • Krievijā eksports “Rīgas piena kombinātam” sarūpējis 1,790 miljonus eiro lielus ieņēmumus;
  • Ukrainā realizētā “Rīgas piena kombināta” produkcija nesusi uzņēmumam 1,139 miljonus lielus ieņēmumus.

Pagājušajā gadā arī paplašināts “Rīgas piena kombināta” zīmola “Rasēns” klāsts, “Kārums” sortiments, pievienojot jaunas biezpiena sieriņu garšas, un arī ieviesti desmit jauni saldējumi, kas lieti noderējuši šajā karstajā vasarā.

Uzņēmuma nākotnes plāni

Turpmāko divu gadu laikā “Rīgas piena kombināts” ir ieplānojuši palielināt viņu rūpnieciskās darbības ekonomiskās efektivitātes līmeni, apvienojot gan saldējumu ražošanu, gan svaigu piena produktu ražošanu vienuviet. Šī mērķa realizēšanas rezultātā būs iespējams ražošanas procesus padarīt efektīvākus, atvieglot, uzlabot un vienkāršot loģistikas procesus, kā arī gan īstermiņā, gan ilgtermiņā padarīt mazākas izmaksas, kā arī vairāk orientēties uz ar produktiem saistītām inovācijām.